آگاهی‌نامه: از روابط عمومی جبهه‌ملی‌ایران و اروپا

۲۵ فروردین ۱۴۰۲   |  لینک کوتاه شده :

موضوع:
کمیته رسانه جبهه ملی ایران

هم‌میهنان آزاده
جبهه ملی ایران و خانه‌ی دکتر مصدق، نام تشکلی است که می‌تواند همه‌ی ایرانیان آزادیخواه را در پیکار برای آزادی و دمکراسی متحد کند. هیچ نماد دیگری، این اعتبار سیاسی و معنوی را ندارد. مصدق سرمایه‌ی‌خصوصی، مایه‌ی برتری‌جویی و مورد میراث‌خواری این گروه و یا آن حزب سیاسی نیست. او به همه‌ی ایرانیان و بویژه به نسلی که آینده از آن اوست تعلق دارد. مصدق نماد دموکراسی‌خواهی و سکولاریسم ایران است.
ولی متاسفانه سالهاست که آقای دکتر موسویان، خودخواهانه خود را مسئول جبهه ملی ایران می‌داند و هیچ‌گاه گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی درون ایران و خارج را به رسمیت نمی‌شناسد. خود را وارث مطلق جبهه ملی می‌پندارد، در صورتی‌که ایشان طبق نص صریح اساسنامه جبهه ملی، هیچ جایگاه بالاتری از عضو شورای مرکزی یا عضو پلنوم جبهه ملی را نداشته است. ایشان در نشست آبان ۹۷ در یک شورای ۱۹ نفره یک انتخابات از قبل سازمان‌دهی شده بود را ترتیب دادند که در آن نشست ایشان بعنوان رئیس شورا انتخاب شدند. البته آن نشست باید طبق اساسنامه و با حضور حداقل دو سوم اعضای شورا انتخابات انجام می‌شد نه با ۱۹ نفر! در این رابطه در همان جلسه آقای درودی بعنوان اعتراض گوشزد می‌کند که این نشست رسمیت ندارد و نه رای می‌دهد و نه رای می‌گیرد. با این وجود، انتخابات مهندسی‌شده و غیردموکراتیک برگزار می‌گردد و آقای موسویان بعنوان رئیس محفل انتخاب می‌شوند. این مساله سبب شد ۵ نفر از اعضای شورا آقایان دکتر باوند، دکتر رشیدی، جمال درودی، عیسی خان حاتمی و مهندس کورش زعیم بعنوان اعتراض آن جلسه را ترک و انتخابات را مخدوش بدانند.
حتی اگر فرض کنیم آن انتخابات صحیح بوده، ریاست دکتر موسویان، فقط برای مدت ۲سال است نه مادام العمر! البته این مسئله حائز اهمیت است که پس از پلنوم ۸۲ خورشیدی، هیچ پلنومی تشکیل نشده بنابراین دکتر موسویان به‌هیچ عنوان اجازه ندارند که اساسنامه جبهه ملی را به میل خود تغییر دهند و اساسنامه جدیدی ارائه دهند. تعجب‌آور است که دکتر موسویان در حال حاضر ادعا می‌کنند یک شورای ۳۱ نفره تشکیل داده‌اند. در حالی‌که از منتخبین کنگره ۳۵ نفره، ۲۰ نفر دارفانی را وداع گفته‌اند و ۵ نفر بعنوان اعتراض شورا را ترک کرده‌اند و چند نفر بعلت کهولت سن و تعدادی نیز در خارج از کشور سکونت دارند، چندین عضو به اعمال آقای دکتر موسویان معترضند و در جلسات شورا شرکت نمی‌کنند. بنابراین آقای موسویان، شما چگونه با چند نفر از منتخبین کنگره، ۳۱ عضو را برای شورا انتخاب کردید؟! جز اینست که افراد منتخب از طریق شخص شما تعیین شده‌اند و خودتان را ریاست این عده‌ می‌دانید! این عمل جنابعالی یکنوع انحصار طلبی نیست؟
حال چگونه این گروه را شورای مرکزی جبهه ملی ایران می‌دانید؟ در سال گذشته اعضای با سابقه و جوان جبهه ملی ایران در اُستان‌های کشور و خارج از ایران که بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی و خواسته‌ای، رسماً تقاضا داشتند که جبهه ملی پنجم و ششم با هم متحد و یکی شوند، متاسفانه جناب دکتر موسویان با آن خواسته‌ی ملی ماندگاردر تاریخ جبهه ملی موافقت نکردند. همچنین مهندس زعیم نیز این اتحاد را نپذیرفتند.
لذا ما با تشکیل شورای جبهه ملی ایران و اروپا معتقدیم که هر گاه کنشگران ملی به دور از خود بزرگ‌بینی، با نظم و اتحاد بتوانند با تاُکید بر اهداف جبهه ملی کنار یکدیگر قرار گیرند، می‌شود به پتانسیل جبهه ملی و آینده ایران امیدوار بود.

موکدا تکرار می‌کنیم که هرگونه بیانیه از سمت یک گروه تمامیت‌خواه و غیردموکرات، بنام جبهه ملی ایران، هرگز با مرام و مسلک ملی‌گرایی همخوانی ندارد و مورد تایید ملیون داخل و خارج کشور نخواهد بود.
ما معتقدیم که تنها راهکار وحدت و انسجام تمامی ملی‌گرایان داخل و خارج کشور، برپایی کنگره واحد و صدور سند نوین سیاسی و برگزاری انتخاباتی با حضور تمامی اشخاص و اندیشه‌های ملی و پوشش خبری رسانه‌ها خواهد بود.

پاینده باد ایران
زن زندگی آزادی

جمعه، ۲۵ فروردین ١۴٠٢ – ۱۴ آپریل ٢٠٢٣
روابط عمومی جبهه‌ملی‌ایران و اروپا

 

————————————–
وب‌گاه جبهه‌ملی‌ایران و اروپا:
http://www.jebhemelliiran.net

تلگرام جبهه‌ملی‌ایران واروپا:

https://t.me/+c24u1CfkNhyQ8bCN

گروه اینستا گرم جبهه‌ملی ایران واروپا:

https://instagram.com/jmi_eu?igshid=YmMyMTA2M2Y=