گرامیداشت سالگرد درگذشت دکتر محمد مصدق -جبهه ملی ایران – سامان ششم

۱۴ اسفند ۱۳۹۹   |  لینک کوتاه شده :

در چهاردهم اسپند ۱۳۴۵ خورشیدی، خورشید دموکراسی و حقوق بشر در ایران خاموش شد. مردی که سیاست را بر پایه اخلاق، حقوق بشر و منافع ملی بنا نهاد. مبارزه مصدق با دخالت آسیب‌زا و زیاده‌خواهی بیگانگان تنها برای حفظ استقلال سیاسی و حفاظت از منافع ملی ایران بود بی اینکه هیچ قانون‌ بین‌المللی را نقض کند یا درگیری نظامی یا شبه نظامی بوجود آورد و یا تنش در سطح منطقه و سطح جهانی بوجود آورد.
سیاست و روش مصدق چنان بود که نه تنها به گفته رییس جمهوری امریکا ۹۸ درصد ملت پشتیبانش بود، که بسیاری از رهبران کشورهای آسیایی و افریقایی چون جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر، احمد سوکارنو وحتی مارشال تیتو از بالکان، از او الهام گرفتند و سازمان کشورهای غیرمتعهد جهان را پایه گزاری کردند.
دولت مصدق برخلاف سیاستمداران و سیاستگزاران کنونی، همواره راستی و درستی در گفتار و کردار را رعایت می‌کرد و پیش از انجام هر تصمیم مردم را در جریان قرار داده پشتیبانی ملت ایران را خواهان بود. مصدق از کم شمارترین سیاستگران تاریخ ایران بود که دوست و دشمن او می ستودند، و هنوز جزو برجسته ترین سیاستگزاران جهان یاد میشود.
در دولت او دروغ و تزویر نبود، فساد اخلاقی و مالی نبود، بازداشت و زندان نبود، شکنجه و اعدام نبود، رشوه گیری و رانت‌خواری و دستبرد به بودجه کشور و غارت دارایی‌های عمومی نبود، قوه قضائیه نه فاسد بود و نه تابع مراکز قدرت و ثروت، مجلس نه فاسد بود و نه تابع مراکز قدرت و ثروت. مردم دولت خود را دوست داشتند و به آن افتخار می‌کردند. جهان به ایران احترام می‌گذاشت، همسایگان به ما چون یک برادر بزرگتر و خردمندتر می‌نگریستند؛ نه اینکه از ما بترسند و جهان از ما شاکی باشد. سرکردگان کشور در آن زمان همه باسواد و هوشمند و کارآمد و پاکدست و مورد احترام جامعه و جهان بودند.
ما به آنچه مصدق و دولت او بود و معنایی که برای ملت ایران و جهان داشت احترام میگذاریم و حسرت شخصیتی چون او را می‌خوریم، زیرا بدیل او را هرگز نداشته ایم.
با بزرگداشت و پیروی از مکتب مصدق ما بت‌سازی نمی‌کنیم، بلکه هدف گذاری می‌کنیم که چگونه می‌توان این سرزمین آهورایی را از سلطه استبداد و ارتجاع و فساد و خیانت رها سازیم و بار دیگر جایگاه از دست رفته میهن عزیزمان را در جهان بازگردانیم. ما میخواهیم که نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد کنند که ما از سقوط کامل و نابودی میهن جلوگیری کرده ایم و سنت‌های اخلاقی و فرهنگی ایرانیان را باز گردانده زمینه برای پیشرفت و رشد و رفاه مردم نموده ایم. این پیام ما است.

تهران – ۱۴ اسپند ۱۳۹۹خ