پاسخ آقای داود هرمیداس باوند عضو هیئت رهبری و سخنگوی جبهه ملی ایران به پرسشهای مطروحه آقای جمال درودی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران

۵ تیر ۱۳۹۵   |  لینک کوتاه شده :

دوست گرامی، آقای جمال درودی
عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران
در پاسخ به پرسشهای مطروحه در نامه مورخه ۲/۲/۹۵ شما خطاب به اینجانب با عنوان سخنگوی جبهه ملی ایران، بدینوسیله به آگاهی شما میرسانم که:
۱. من هم در آن جلسه ۲۱/۲/۹۴ حضور داشتم و خودم هم به آقای زعیم رای دادم، بنابراین بیانیه جبهه ملی ایران متعاقب آن جلسه که هیئت رئیسه جدید را اعلام کرده بود مورد تایید من هم بوده و هست.
۲- بیانیه ۳۰/۱/۹۵، هیئت اجرایی صادره ۹ ماه پس از وقوع یک جلسه شورای مرکزی ادعاییکه در آن انتخابات تجدید شده و نام آقای زعیم از هیئت رئیسه حذف شده فاقد وجاهت اساسنامه ایست، و از آنجا که همه اعضای شورا برای جلسه ادعایی دعوت نشده بودند و تجدید انتخابات طبق اساسنامه در جلسه ای که یک ماه زودتر از وقوع اعلام نشده بوده، بکلی مردود و غیرقابل قبول است.
۳- بیانیه های صادره توسط هیئت اجرایی به مناسبت هایی مانند تسلیت یا رویدادهای تاریخی که در آنها نامهای اعضای شورا فهرست شده، ولی نام شما و آقای زعیم حذف شده باشد، به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و به دور از اخلاق سازمانی است.
۴- تصمیم گیری در نشستهای دو هفتگی هیئت اجرایی و هیئت رهبری درباره مواردی که طبق اساسنامه نیاز به حضور همه اعضای شورای مرکزی باشد، مردود است. امیدوارم همه مسئولان جبهه ملی ایران همیشه پیرو اصول مصوب در اساسنامه باشند.
با احترام،
داود هرمیداس باوند
عضو هیئت رهبری و سخنگوی جبهه ملی ایران
۲۸ خرداد ۱۳۹۵خ

جناب آقای دکتر داوود هرمیداس باوند سخنگوی محترم جبهه ملی ایران
با توجه به اینکه جنابعالی درقبال مسائل جبهه ملی ایران مسئولیت مستقیم داشته وباید پاسخگو باشید، لذا از شما تقاضا میکنم به دو پرسش ذیل که مورد سوال همگان است پاسخ دهید :
۱ – درجلسه ۲۱/۲/۱۳۹۴ شورای مرکزی جبهه ملی که انتخابات درون گروهی برگزار شد آقای مهندس کورش زعیم بعنوان نایب رئیس اول هیات رئیسه انتخاب شدند ونتیجه انتخابات مورد تایید وتصویب شورا قرار گرفت و رسما اعلام شد.
ولی شگفتا که پس از گذشت تقریبا یکسال از آن انتخابات در تاریخ ۳۰ / ۱ / ۱۳۹۵ اطلاعیه ای از طرف روابط عمومی جبهه ملی ایران انتشار یافت که حکایت از آن داشت که در تاریخ ۱۸ / ۵ /۱۳۹۴ جلسه صوری دیگری جهت تجدید انتخابات انجام شده ، با پرسشی که از اکثر اعضا محترم شورا به عمل آمد همه از تشکیل چنین جلسه ای اظهار بی اطلاعی کردند. از من وآقای زعیم هم دعوتی بعمل نیامد . حال این پرسش در اذهان عمومی وهواداران جبهه ملی شکل گرفته که چرا این نشست صوری وتصمیمات آن پس از گذشت ۹ ماه آنهم با موافقت مقامات امنیتی افشا شده است ؟! البته همگان آگاهند که این توطئه ای بوده برای آنکه نام آقای مهندس زعیم از لیست منتخبین خارج شود ولاغیر.
۲ – به تازگی در اطلاعیه های جبهه ملی وآگهی های مندرج در جراید که با اسامی اعضای شورا انتشار مییابد نام من وآقای زعیم حذف شده . به چه دلیل ؟ !

با تشکر از پاسخ مستدل جنابعالی هموند شما جمال درودی
عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران ( منتخب پلنوم ۱۳۸۲ )
۷ / ۲ / ۱۳۹۵