هشدارجبهه‌ملی‌ایران- سامان ششم: اکنون دیگر جای درنگ نیست!

۱۱ آذر ۱۴۰۰   |  لینک کوتاه شده :

هم میهنان
جبهه‌ملی‌ایران و نیروهای‌ملی در همان بدو اشغال افغانستان و سقوط‌ کابل به دست تروریست‌های‌طالبان در بیانیه‌ای رسمی به پیامدهای قدرت گرفتن این جریان‌تکفیری در همسایگی‌ایران هشدار داده بودند و افسوس که عده‌ای در ساختار‌حاکمیت با نابخردی‌تمام به این تروریست‌ها لقب «جنبش اصیل منطقه!» را دادند و زمزمه‌هایی نیز از به رسمیت‌شناختن و همکاری فی مابین ایران با این تروریست‌ها به عنوان دولت‌امارت‌اسلامی به گوش میرسید. عده‌ای هم در شرق‌کشور و در جایگاه امام جمعه اهل تسنن نیز در یک خوش‌خیالی متوهمانه بنا داشتند که طالبان را به بازوی ایران در منطقه بدل کنند.
اما در‌نهایت شوربختی خبری که بر روی تلکس خبرگزاری‌های داخلی و جهانی گزارش شد حکایت از آن دارد که تروریست‌های طالبان ضمن ایجاد مزاحمت برای کشاورزان نقاط مرزی، به پاسگاه های مرزی ایران در مرز نیمروز حملات شدید آتشباری داشته و اخبار تایید نشده‌ای نیز از سقوط تعداد معدودی از پاسگاه‌های مرزی به دست تروریست‌ها میرسد.
و این یعنی آنکه پیش بینی های رفتارشناسی تمامی منتقدان و کارشناسان دلسوز در خصوص هشدار به همراهی و یا همکاری با تروریست‌های‌طالبان کاملا درست بوده و قدرت گرفتن آنان برای ایران یک خطر مشکل‌ساز خواهد بود.
در چنین شرایطی جبهه‌ملی‌ایران دگرباره هشدار می دهد که مدارا با تروریست‌ها به بهانه مبارزه و دشمنی با آمریکا، تمامیت‌سرزمینی و امنیت‌ملی ما را به خطر انداخته و موجبات خسارت‌ و پیامدهای غیرقابل‌جبرانی برای ایران خواهد بود.
جبهه‌ملی‌ایران-سامان ششم، از کاربدستان رژیم حاکم بر ایران می خواهد در مناسبات خود با این تروریست‌ها تجدید‌نظر کرده و اقدامات سنجیده و لازم برای نگاهبانی از مرزهای کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

جبهه‌ملی‌ایران-سامان ششم ضمن حمایت از نیروهای‌ مسلح ایران در مصاف با تروریست‌ها و متجاوزین به میهن، به جمهوری‌اسلامی‌ایران هشدار می‌دهد که نتیجه‌ی عدم درک از منافع‌ملی و دیپلماسی مبتنی بر عزت‌ملی که بجای آن حاکمان کنونی بیش از چهار دهه بر ایدئولوژی اسلامی بنا گذاشته‌اند، این میشود که امروز تروریست‌های پابرهنه طالبان چنان گستاخ شوند که به مرزهای ما لشکر کشیده و حتی پاسگاه‌های‌مرزی ایران را تصرف کنند.

پاینده ایران

چهارشنبه دهم آذرماه ۱۴۰۰

جبهه‌ملی‌ایران-سامان ششم ٰ