نامه کورش زعیم به رییس جمهور و سه وزیر- کودکان سوریه و کوبانی را دریابید

۱۳ آذر ۱۳۹۴   |  لینک کوتاه شده :

جناب آقای حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی در ایران

رونوشت : جناب آقای جواد ظریف، وزیر امور خارجه

رونوشت : جناب آقای علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش

رونوشت : جناب آقای محمد فرهادی، وزیر علوم، پژوهش و فناوری

درباره : فراهم آوری شرایط آموزش برای فرزندان خانواده های آسیب دیده سوریه و کوبانی

با احترام،

گاه در زندگی سیاسی مسئولان یک کشور شرایطی استثنایی پیش می آید که اگر آنرا تشخیص ندهند و از آن بسود ملت و آینده کشور بهره نبرند، تاریخ آنرا از نقاط ضعف و نابخردی ثبت خواهد کرد.

روز ۱۹ اکتبر ( ۲۷ مهرماه) روز جهانی حقوق بشر است. هرچند ما شهروندان ایران انتظار نداریم و توقع هایمان هم خشکیده، که جمهوری اسلامی گامی در راه رفع خفقان حاکم بردارد و برابری و حقوق شهروندی را برقرار کند؛ ولی موردی را که من در اینجا می خواهم پیشنهاد کنم، نه تنها برای مجریان آن افتخارآفرین خواهد بود که از تبلیغات ناسزاوار منفی علیه ملت ایران که ناشی از ملت هراسی نظام خودکامه است خواهد کاست. این آینده نگری دستاورد راهبردی بزرگ و جهانی برای موقعیت ایران در منطقه و دوستی میان ملت ها و مذهب ها را به سود ایران خواهد داشت.

پیشنهادهای من به دولت شما در راه رفع ستم از پناهندگان افغانستانی، خوشبختانه سرانجام در مسیر مثبت افتاده است. این دستاوردی است که پس از بیست سال بدرفتاری و توهین و محرومیت این هم میهنان دورافتاده از مام میهن توسط دولتهای مختلف جمهوری اسلامی، اکنون رو به بهبودیست.

با جنگ بیرحمانه ای که در سوریه چهارسال است جریان دارد و باعث آوارگی سدها هزار خانواده از کوبانی و سوریه شده، بیش از همه کودکان و جوانان آسیب دیده اند. کودکان و جوانانی که از دانش آموزی در دبستان و دبیرستان و دانشگاه محرومند یا تحصیلات آنان نیمه کاره مانده و آواره کوه و دریا شده اند.

دولت اعلام کند که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، هر کدام از فرزندان محروم از تحصیل سوریه و ایزدیان کوبانی می توانند در دبستانها، دبیرستانها و دانشگاههای ایران رایگان به تحصیل ادامه بدهند؛ و دولت ترتیب انتقال امن آنان را به ایران بدهد. کودکان می توانند با خانواده خود در ایران پناهنده یا اسکان داده شوند. این حرکت بشردوستانه بهنگام و چشمگیر، به جهان نشان میدهد که ملت ایران که پیشگام و پرچمدار حقوق بشر در جهان بوده، هنوز فرهنگ بشردوستانه و والای خود را از دست نداده است. این دانش آموختگان در آینده بهترین سفیران حسن نیت ایران در جهان خواهند بود.

با گرامیداشت،

کورش زعیم ، هموند شورای مرکزی جبهه ملی ایران

تهران- ۲۳ مهر ۱۳۹۴ خ