محکومیت سرکوب نظام‌مند زنان و قتل مهسا امینی – جبهه ملی ایران (سامان ششم)

۲۶ شهریور ۱۴۰۱   |  لینک کوتاه شده :

ازبس ستاره کشتید روی زمان سیاه است

هم این زمین سیاه و هم آسمان سیاه است

هم‌میهنان آزاده،
ایران اینک سوگوار است، سوگوار دختری که به حکم واپسگرایان و به گناه زن بودن به دست ماموران گشت ارشاد، به قتل رسیده استسخن از دختر ایران است، سخن از دختران و زنان تحت ستم ایران است که بیش از چهاردهه تحت تاثیراندیشه‌های قرون وسطایی‌ جان عزیز خود در راه احقاق بدیهی‌ترین حقوق خویش مایه گذاشته‌اند.
دیروز مهسا امینی دختر ایران، بعد از دو روز دست و پنجه گرم کردن با مرگ ناشی از جور گزمگان استبداد، در سن ۲۲ سالگی نامش درتاریخ سرزمین‌مان جاودانه شد تا خونش موجب آگاهی ملتی باشد که بیش از چهاردهه است با تمام وجودش مرگ را زندگی می‌کندو شگفت اینکه حکمرانان لجوج که از فرط حرص و آز توان تامین حداقل بایسته‌های رفاهی ملت ثروتمند ایران را ندارند، هر روز با ندانم‌کاری که ناشی از تفکر استبدادی و تمامیت‌خواهانه است، این ملت نجیب را با یک تراژدی دهشتناک روبرو کرده و جوانی، مادری، پدری، دختر و پسری را به کام مرگ می کشانند.
اکثریت جامعه زنان ایران که علیرغم داشتن تحصیلات آکادمیک، شوربختانه تنها فقط در هنگامه‌ی انتخابات به بازی گرفته می‌شوند از حقوق انسانی یک شهروند محروم بوده و باید برای احقاق آن جنگیده و از جان مایه بگذارند.
زنانی که بارها و بارها نشان داده‌اند که در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از مردان کم ندارند بلکه همتراز آنان توانا و پیشرو هستند.
آیا با خود اندیشیده‌اید که ماحصل وجود یک ارگان زن‌ستیزی به نام گشت ارشاد که البته مبدل به گشت کشتار شده است کوچکترین کمکی به توسعه‌ی آن حجاب مدنظر شما ننموده و بسیاری از علمای دین و حتا کاربدستان حاکمیت بارها مخالفت خود و نتیجه عکس حجاب اجباری را معترف بوده اند؟
ادامه این وضع و اصرار بر فعالیت گشت ارشاد نه تنها کمکی به ترویج «حجاب اسلامی» شما نخواهد کرد بلکه عملا مبدل به پاشنه آشیلی برای به زیر کشیده شدن ارکان حکومت اسلامی شما خواهد شد.
جامعه‌ی ایرانی به ویژه زنان و دختران هرگز زیر بار منویات اقلیتی که خود در خفا آن کار دیگر می‌کنند نخواهند رفتکافی است سرتان را بالا گرفته و حتا به شیوه زندگی خودی‌های مورد تایید خودتان بنگرید و ببینید که امروز فرزندان آنان نیز ترجیح می‌دهند شیوه زندگی متفاوتی با شیوه پدران و مادران خود درپیش بگیرندکه اگر غیر از این بود آقازاده‌های حضرات ترجیح می‌دادند در مملکتی که شماها ساخته‌اید زندگی کنند و رنج جلای وطن و سکونت در بلاد کفر” را البته با پول‌های چپاول شده‌ی ملت ایران را به جان نمی‌خریدند.
دیروز مهسا امینی را ماشین تفتیش عقاید شما به دهشتناک‌ترین شیوه ضد انسانی کُشت و مسئولین امر به جای آنکه از خانواده او و ملت ایران پوزش به خواهند تا کنون دهها توجیه و بهانه‌ی غیرقابل‌پذیرش برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت روی داده طرح کرده‌اند، فارغ از آنکه پرسش ملت این استاساسا چرا باید ارگان تفتیش عقایدی به نام گشت ارشاد وجود داشته باشد و دختران و زنان را به اتهام انتخاب نوع پوشش بازداشت کند تا دچار چنین سرنوشت دردناکی شوند؟ و شگفت اینکه حال شما می‌گویید که در پروسه بازداشت با او برخورد فیزیکی نشده است؟ غرور یک دختر جوان را شکسته و به گناه زن بودن او را تحقیر و بازداشت کرده‌اید که به زعم خود به کلاس‌های توجیهی و ارشادی هدایتش کنیدشما اگر هدایت‌گران و ارشادگران خوبی بودید که ابتدا آقازاده‌های خود را ارشاد و هدایت می‌کردید و جلوی این همه اختلاس و دزدی و فساد سازمان‌یافته را می‌گرفتید نه آنکه به وحشیانه ترین شیوه‌ها دختران و زنان ایرانی را در خیابان و چهارراه‌ها به زور سوار ماشین‌های وحشت کرده و بخواهید چنین بلاهایی سر آنان بیاورید.
ما در جبهه ملی ایران (سامان ششمضمن همدردی با خانواده‌ی‌ دختر ایران مهسا امینی، این جنایت شنیع ضد بشری را محکوم کرده وخواستار تشکیل کارگروه حقیقت‌یاب از پزشکان و وکلای مستقل هستیمهمچنین بانیان و عامل این جنایت باید شناسایی و به ملت ایران معرفی شده و در یک دادگاه صالح به صورت علنی محاکمه و مجازات شوند.
جبهه ملی ایران (سامان ششمرسما خواستار انحلال گشت ارشاد است و روز درگذشت دختر ایران مهسا امینی (۲۵ شهریوررا به نام روز ” نه به حجاب اجباری” اعلام می‌کند.

و خون هرگز نخسبد

پاینده ایران