خطاب به مجلس شورای اسلامی در مورد پیمان ۲۵ ساله جمهوری اسلامی با چین- جبهه ملی ایران – سامان ششم

۸ فروردین ۱۴۰۰   |  لینک کوتاه شده :


پس از توافق پنهانی بخشیدن حقوق مالکیت ایران در دریای کاسپین به اقمار روسیه، امروز شاهد امضای پیمان پنهانکارانه دیگری بر ضد منافع و استقلال ملی ایران هستیم. شرایط پیمان راهبردی ۲۵ ساله با چین میتواند ایران را تبدیل به یک مستعمره برای چین نماید، ولی هرگز امنیت و دوام جمهوری اسلامی را تضمین نخواهد کرد. توافقنامه‌ای که هرگز برای آگاهی ملت ایران منتشر نشده و حتی متن نهایی آنرا در نشست علنی مجلس دستچین شده و فرمایشی و مطیع خودشان هم مطرح نشده است. اگر این مجلس بدون آگاهی مردم بطور پنهانی این پیمان را تصویب کند، نشانه خیانت بزرگ ملی غیرقابل جبران و غیرقابل بخشش خواهد بود.
ما به این مجلس دستچین شده هشدار میدهیم که این پیمان مغایر با دو اصل قانون اساسی خودتان هم هست. طبق اصل ۱۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی: “هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است.” و نیز اصل ۱۵۲ که سیاست خارجی کشور را از هرگونه سلطه جوئی و سلطه پذیری منع میکند.
از متن لو رفته این پیمان به نام “همکاری‌های جامع ۲۵ ساله ایران و چین” برمی‌آید که چین با حدود ۴۰۰ میلیارد دلار وام نزولی، در همه شئون سیاسی، اقتصادی، نظامی، ارتباطاتی و امنیتی کشور دخالت و کنترل غالب خواهد داشت، از جمله: پروژه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، خطوط انتقال انرژی (نفت و گاز و برق)، نیروگاههای برق، آب و فاضلاب، سدسازی، شبکه های آبیاری، بزرگراه، راهسازی، بندرسازی، بهره برداری از معادن، تولید لوازم خانگی، دارویی، تجهیزات پزشکی، آبیاری، شیلات، آبخیزداری، شناور دریایی، کشاورزی، محصولات لبنی، حشره کش، تولید قارچ، کود از زباله، و غیره، یعنی همه چیز. اگر این راست باشد خاک بر سر ما ملت ایران و شما خیانتکاران. ما بهترین کارشناسان، مهندسان و مدیران را در همه این شئون داریم.
پیشینه پیمانکاری چین هم که بر پایه سوء استفاده از سیستم حاکمیت فاسد جمهوری اسلامی بوده چندان درخشان نیست. پیمان ساخت بزرگراه تهران-شمال که نیمه کاره رها شد؛ پیمان اکتشاف و استخراج گار میدان پارس جنوبی که نیمه کاره رها شد؛ و پیمان ۱۵ ساله ماهیگیری در خلیج پارس که منجر به جاروکشی آبهای جنوبی ما از از هرگونه ماهی و موجوات زنده شد، ماهیگیران ما را بیکار و مجبور کرد به آبهای سومالی پناه ببرند و با رشوه‌های کلان به راهزنان دریایی سومالی به ماهیگیری بپردازند.
خرید نفت و گاز از ما در این پیمان ۱۲% زیر بهای میانگین شش ماه گذشته به اضافه ۶تا ۸% تخفیف است با پرداخت دوساله، یعنی ۳۲% تخفیف، البته دنبال تخفیف بیشتر از سران فاسد تشنه پول نظام هم هستند. سرمایه گذاری چین بصورت وام است که باید در مدت معین با بهره پرداخت شود. قراردادهای مشابه چین با کنیا، سریلانکا، موزامبیک و چند کشور دیگر نشان داده که چینی‌ها آن کشورها را چنان برای بازپرداخت اصل و فرع سرمایه گذاری زیر فشار می‌گذارد که چین بخشی از خاک آنها را مانند بندر مومباسا در کنیا کاملا در اختیار می‌گیرد. در مورد جمهوری اسلامی هم که بخشی از وام چین به ترفندهای شناخته شده برخی مسئولان دزدیده خواهد شد، بازپرداخت وام هزینه بسیار سنگینی را به کشور تحمیل خواهد کرد.
حضور مستشاران نظامی چین برای آموزش دادن سپاه و حضور روسیه با دفاع موشکی اس-۴۰۰ در اختیار خود و موشکهای پهپادیاب کاراسوخای ۲ و ۴ و تجهیزات جنگ الکترونیک چین و روسیه در خلیج پارس به سود کشور ما نخواهد بود، زیرا هم پای روسیه را به خلیج پارس باز خواهد کرد و هم همسایگان ما را بیشتر خواهد ترساند. روسیه و چین ایران را در چنگ نظامی و امنیتی خود خواهند داشت و تنها به درد سرکوب ملت ایران خواهند خورد، زیرا هیچگاه با اسراییل و همسایگان عرب ما درنخواهند افتاد، ولی آرزوی صد ساله پتر کبیر برای رسیدن به خلیج پارس برآورده خواهد شد. چین که در طول تاریخ با ایران روابط احترام آمیز ابرقدرت با ابرقدرت را داشته، اکنون ما را مستعمره خود خواهد شناخت و بیرون کردنش ناممکن خواهد شد. ما از مجلس شورای جمهوری اسلامی که امروز در شرایط استیصال و در برابر نفرت مردم تنها به حفظ خود می‌اندیشد، میخواهیم که این پیمان را به هیچوجه تصویب نکند و لکه ننگی از نوکری بیگانه و فروش کشور از خود بجای نگذارد.
نه چین و نه روسیه در حدی نیستند و منافعشان هم ایجاب نمیکند که بخاطر حضور در خلیج پارس و کمک به جمهوری اسلامی با امریکا و اروپا در بیافتند. خود این دو کشور هم از گروههای اسلامی در کشورهای خودشان منزجر هستند. عملکرد مشابه چین در کشورهای دیگر نشان داده که وام خود را چند برابر پس خواهد گرفت یا از کشور ما خارج نخواهد شد. و بیرون کردن نیروهای نظامیشان هم از کشور نزدیک به غیرممکن خواهد بود. کما اینکه با قرارداد ۱۵ ساله جمهوری اسلامی با چین در خلیج پارس، چینی ها خلیج پارس را تقریبا تهی از ماهی کرده اند و حتی به مرجان‌ها و آثار باستانی کف خلیج آسیب رسانده اند. قرارداد ماهیگیری بکلی خلاف قانون و بی اعتنایی به منافع ملی بود که معیشت مردم ما در حاشیه خلیج پارس که از راه ماهیگیری بوده نابود و آنان را آواره کرده، درس عبرتی برای سرانجام این پیمان بزرگ خیانتکارانه باشد.
بنابراین، ما از مجلس شورای اسلامی میخواهیم حال که دولتتان امضای چنین قراردادی را به دستور رهبر که آنرا خیانت فاحش به مردم و آینده ایران می‌دانیم انجام داده، آن را تصویب نکنید. این کار ضد ملی و ضد مردمی نه تنها به دوام جمهوری اسلامی و رهبری آن کمک نخواهد کرد که برونرفت خشونت‌بار آنها را توسط مردم خشمگین ایران زودهنگام‌تر و خونین‌تر رقم خواهد زد.

تهران – هفتم فروردین ۱۴۰۰خ