جنبش اصیل ! تروریستی -بیانیه جبهه ملی ایران سامان ششم درمورد وقایع افغانستان

۲۶ مرداد ۱۴۰۰   |  لینک کوتاه شده :

‏ما مردمان ایرانی، دوشادوشِ فَغانِستان ایستاده‌ایم، به همراه هم فریاد میکشیم. فریاد از اعماق هویت مان، از ریشه و اندیشه مان و علیهِ حرکتِ جنایتکارانهِ طالبانِ‌تروریستی. فریادی برای مظلومیت و انسانیت همراه با هِرات و مَزار و بَدَخشان.

به امید آزادی، از بند اَهریمنان،

طالبانِ‌تروریستی، ریشه مردمی ندارد و از گذشته اش متفاوت تر نیست.

هم میهنان

افغانستان، چندین دهه است که دست به گریبانِ خشونتِ دهشتناک است.

انگلستان و حاکمان مستبدش از سویی و اشغال از سوی شوروی از جهتی دیگر و همچنین، چند دهه خشونت عریان گروه های سلفی،

در سال ۲۰۰۱
آمریکا، تجاوز گسترده ای را به افغانستان که آن سالها تحت تسلط گروه تروریستی طالبان قرار داشت انجام داده و بخش های وسیعی از افغانستان آزاد شد.

اما بخش هایی از این کشور همچنان تحت تسلط گروه تروریستی طالبان باقی ماند و در طی این مدت، شوربختانه دولت های فاسد، تحت الحمایه و دست نشانده آمریکا که صرفا تامین کننده منافع یک قوم و جریان خاص بودند توسط آمریکا بر سرکار آمدند که هیچگاه به منافع مردم افغانستان توجه نداشته و این دولتها بیشتر یک جریان ملوک الطوایفی بودند که روز به روز در حال مکیدن خون مردمان افغانستان و چپاول ثروت آنان بودند.

در سال ۲۰۱۸، آمریکا پس از آنکه می بیند عملا توان از میان بردن گروه تروریستی طالبان را ندارد تن به مذاکره با این جریان در دوحه قطر می دهد و این سرآغازی می شود برای بخشیدن مشروعیت به گروه تروریستی متوحشی که به صورت روزانه در سراسر افغانستان اقدام به بمب گذاری های کور و انتحاری بر علیه غیر نظامیان می نمود و از هیچ جنایتی بر علیه زنان و کودکان افغان نیز فرو گذار نبود.

شوربختانه با خروج نظامیان آمریکا و ناتو در سال ۲۰۲۱، عملا مردم این کشور را در مقابل یک گروه جنایتکار، بی دفاع رها می کنند.

نتیجه آنکه درکوتاه ترین زمان، طالبانِ تروریست، اغلب افغانستان را به اشغال خود در می آورند و اینگونه، ارتشی که با بیش از ۸۰ میلیارد دلار هزینه تجهیز و به اصطلاح باز سازی شده بود، بدون حتی یک روز مقاومت در برابر یک گروه تروریستیِ متوحش، خلع سلاح شده و از میدان نبرد می گریزند و فرماندهان این ارتش پوشالی نیز با تمام نیروها و تجهیزات، خود را تسلیم گروهی می کنند که سنگین ترین سلاح آنان موشک های دوش پرتاب ضد زره بود.

حال، طالبانِ تروریست بر افغانستان سیطره یافته و شگفت اینکه عده ای از کاربدستان حاکمیتی در ایران از این رویداد شوم استقبال کرده و این گروه تروریستی را ” جنبش اصیل! منطقه” قلمداد کرده و در وزارت امور خارجه برای سران این گروه تروریستی فرش قرمز پهن می شود!! بدون آنکه در نظر داشته باشند با بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترکمان، این جریان چه خطراتی می تواند برای امنیت ملی ما داشته باشد و یا آنکه در نظر بگیرند این گروه ارتجاعی با افکار خود چه به روز مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران آورده و می آورد .

آقایان، گویا فراموش کرده اند که این جنبش اصیل! تروریستی حتی با نگاه مذهبی و مکتبی شعیه نیز یک تهدید برای ایران می تواند محسوب شود چون از دید این جریان سلفی و تکفیری، خون شیعیان مباح است…

ما در جبهه ملی ایران با در نظر داشت این نکته که طالبانِ تروریست، کارنامه ای سیاه از جنایت و خون ریزی داشته و جای هیچ گونه دفاعی نمی تواند داشته باشد هشدار می دهیم که حمایت از این جریان که رسما افکار ایران ستیزانه و ضد بشری دارد می تواند در فردای استقرار، به عنوان یک تهدید سرزمینی برای ایران محسوب شود .

لذا ضمن اعلام همبستگی با هم تباران خود در سرزمین آریانا (افغانستان) به کاربدستان حاکم هشدار می دهیم که در سیاست ها و راوبط خود با این جریان تکفیری، تجدید نظر کرده و منافع ملی ایران را مورد نظر قرار دهند.

از مجامع بین المللی و حقوق بشری و کشورهای جهان نیز می خواهیم از به رسمیت شناختن این گروه جنایتکار به عنوان یک حاکمیت مشروع خود داری نموده و از هر گونه کمکی برای رهایی مردم افغانستان از این جنایتکارانِ تروریست، خودداری ننمایند.

جبهه ملی ایران سامان ششم

۲۵ امرداد ۱۴۰۰