بیانیه جبهه ملی ایران-سامان ششم درباره مذاکرات وین و حواشی آن

۲۲ دی ۱۴۰۰   |  لینک کوتاه شده :

هموطنان آزاده،
چندیست که ۴۰ نفر منجمله مهدی محمدی ستون نویس روزنامه کیهان، فردی که از مخالفان سرسخت برجام است ، همراه علی باقری فرستاده جمهوری اسلامی که گویا انگلیسی هم نمی داند، بهمراه همسرانشان روانه وین شده اند تا ٬ از منافع ملی ایران٬ دربرابر ٬غربیها٬ دفاع کنند. البته این عده در یکی از گرانترین هتلهای شهر وین هم به حساب ملت ایران سکنی گزیده اند.
جالب اینجاست که مذاکرات ایرانیان با اروپاییها در واقع امری صوری است و طرف اصلی مذاکره کننده آمریکایی ها می باشند که در جلسات رسمی کنفرانس وین، بنا به خواست جمهوری اسلامی رسما شرکت ندارند. با این وجود مذاکره با آمریکایی ها بطرز مسخره ای صورت می گیرد:٬ ایرانی ها یادداشتی را بزبان فارسی توسط پیکی برای آمریکایی ها می فرستند و آمریکایی ها هم پاسخی بزبان انگلیسی برای ایرانیها٬.
از قرار معلوم از این به اصطلاح مذاکرات نماینده پوتین در وین، آقای میخائیل اولیانوف ٬حوصله اش سر رفته٬ و با آقای رابرت مالی نماینده بایدن دیدار و مذاکره دوجانبه می کند و سپس از طرف هیات نمایندگی جمهوری اسلامی به خبرنگاران مژده می دهد که « چین و روسیه، ایران را متقاعد کردند که از برخی مواضع حداکثری خود، از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات تنها بر تحریم‌ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته‌ای، عقب‌نشینی کند. مذاکرات جاری پیشرفت خوبی دارد و تا اوایل ماه فوریه به نتیجه خواهد رسید٬. همزمان با این ٬ پیشرفت٬ آقای خامنه ای که متوجه نگرانی ملت ایران از استقلال سیاسی کشور گردانده شده، شعار و چراغ سبزی نشان می دهد: “اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تاکنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد”.
٬ ورودِ٬ بلاواسطه و آشکار روسها به آنچه مذاکرات بین نماینده جمهوری اسلامی وآمریکا نامیده می شود، دارای جنبه‌های حساس و نمایشی است که بویژه جبهه ملی ایران بمثابه یک تفکر و تشکل سیاسی- ایرانی نمی تواند و نباید آنها را نادیده بگیرد. این رویداد در واقع یکی از فرازهای سیاست خارجی خوار و فرومایه جمهوری اسلامی دربرابر قدرت های بزرگ است که برخلاف سیاست ٬ نه شرقی و نه غربی٬ میباشد، که هنوز هم بر سر در وزارت خارجه جمهوری اسلامی نقش بسته است. البته ترجمان بِروز سیاست موازنه منفی دکتر مصدق همانا سیاست ٬ هم شرقی هم غربی٬ است که نماد پاسداری از استقلال سیاسی و منافع ملی ایران است.
درباره «همسایگان شمالی ما» کم نیستند افرادی مانند حسین علایی، سردارِاز سپاه رانده شده، که آشکارا هشدار می دهند:
– روسیه تا کنون هیچگاه ایران را متحد استراتژیک خود تلقی نکرده است.
– روسیه همیشه از برگ ایران در حل مسائل خود با آمریکا سوءاستفاده کرده است.
– روسیه در جریان بحران قره‌باغ، ایران را در مذاکراتی که حتی ترکیه در آنها شرکت داشت به بازی نگرفت.
– باید از ابزار مذاکره استفاده کرد و نمی‌توان مذاکره و حرف زدن ‌‎(با آمریکا) را کنار گذاشت.

هممیهنان، دشمن تراشی یکی ازسویه های اساسی در توجیه ایدیولوژیک بسیاری از تباهی‌ها در سیاستهای ایرانستیزانه جمهوری اسلامی و پی‌آمد‌های آن است. و جای شگفتی نیست که ازاین نکته رانش تباهی زاد، «شرق» بویژه چین برای دورنگه داشتن آمریکا و همپیمانانش از خاورمیانه سوءاستفاده می کند. مادامیکه جمهوری اسلامی پابرجاست ما در بند این گرفتاری اسیر خواهیم بود. براستی که رهایی از جمهوری اسلامی تنها راه نجات ایران است.

پاینده ایران
چهارشنبه، ۲۲ دی ١۴٠٠