بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا در باره تحولات اخیر در جبهه ملی داخل – سامان ششم

۲۳ آذر ۱۴۰۰   |  لینک کوتاه شده :

بعد از ماهها تلاش، رایزنی، مطالبه، روشنگری، مقاومتهای سرسخت، هم اندیشی و هم گامی کنشگرانی که از داخل و خارج دغدغه ای جز نجات جبهه ملی ایران از تلاشی و از هم پاشیدگی نداشتند، سرانجام در روز جمعه ۱۹ آذر جاری هیاتی به نام “شورای موقت” جبهه ملی ایران- سامان ششم تشکیل شد تا اداره امور جاری سازمان را تا انجام انتخابات و گزینش شورای مرکزی جدید، به عهده بگیرد. ما این پیروزی را به همه هموندان و هواداران جبهه ملی ایران، چه در داخل و چه درخارج از صمیم قلب تبریک و تهنیت می گوییم.
همه می دانیم، این پیروزی به آسانی به دست نیآمد. اما، لازم بود تا این قدم اولیه ولی اساسی برداشته شود تا جبهه ملی از سکون و بی عملی مزمنی که مدتها دچار آن شده بود، به در آید و نیروهای تازه ای در کنار پیش کسوتان قدیمی قرار گیرند. ما نیک می دانیم که قدمهای بسیار بزرگتری را در پیش داریم تا کل جبهه ملی سرو سامان یابد و وجهه و اعتبار گذشته آن را در نزد مردم بازیافته شود.
ما هنوز اول کار هستیم. راهی دراز و پر سنگلاخ برای رسیدن به مقصود، که همانا کنار گذاشتن نظام ضدملی و ضد انسانی جمهوری اسلامی و جایگزین کردن آن با یک نظام دموکراتیک و سکولار است، در پیش داریم. اما، تجربیات مبارزاتی پیش کسوتان جبهه ملی و همین طور درسهای گرانبهایی که همه ما طی چندین ماه مبارزه فشرده و گاه پرتنش گذشته آموختیم توشه خوبی برای ادامه راه آینده ما خواهد بود.
لازم می دانیم چند نکته مهم واساسی را به دوستان یادآوری کنیم. نخست، کاربست اصول و موازین دموکراتیک و شفافیت در داخل سازمان است که بدون آن جبهه ملی یا هر سازمان سیاسی دیگر قادر به شکوفایی و بالندگی نخواهد بود و به همان وضعیتی دچار خواهد شد که سازمان ما در دوره اخیر گرفتار آن شده بود.
دوم، دوستانی که مسؤلیت بزرگ اداره سازمان جبهه ملی، موقتا به آنان سپرده شده، لازمست با عملکرد هوشمندانه و دور از شائبه های کینه ورزی و تسویه حسابهای شخصی یا گروهی به توده مردم و هواداران جبهه ملی در جوامع ایرانی سراسر جهان نشان بدهند که به اصول و اهداف جبهه ملی ایران وفادار هستند و آن را با جان و دل به کار می بندند. در این رابطه می توان گفت که تدارک انتخابات شفاف و عادلانه برای گزینش شورای مرکزی آتی از اولین آزمونهای شما خواهد بود، آزمونی که در صورت موفقیت موقع و جایگاه جبهه ملی را به سطحی بالاتر اعتلا خواهد داد.
ما یقین داریم که در صورت تحقق امر وحدت در نحله های مختلف جبهه ملی، نور امیدی را در دل همه ایرانیان بر خواهیم افروخت تا همراه با نیروهای دموکراسی خواه دیگر به نظام حاکم کنونی پایان بدهیم و ایران را در جایگاهی که شایسته آن در جامعه بین المللی است باز گردانیم.
برای تک تک شما، همرزمان عزیز، آرزوی توان و نیروی بیشتر در پیش بردن اهداف جبهه ملی ایران را داریم. به شما اطمینان می دهیم که در راه پیشبرد شایسته راه مصدق جبهه ملی ایران- اروپا هم چنان در کنار شما خواهدبود.
جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم)
۲۲ آذر ۱۴۰۰ برابر با ۱۳ دسامبر