بیانیه‌ی جبهه ملی ایران سامان ششم در باره رویداد شوم اخیر در ورزشگاه تبریز

۳ خرداد ۱۴۰۱   |  لینک کوتاه شده :

با سرِ ایران چه میکنید؟

هم میهنان

در بازی میان تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی که به تاریخ ۲۹ اردیبهشت قرار بود در ورزشگاه تبریز انجام شود یک‌بار دیگر در برابر دهها دوربین، خبرنگاران و رسانه‌ها، ملت ایران به تلخی شاهد صحنه‌های بسیار زشت و آزاردهنده ای بود که نه تنها به ارزش‌ها و باورهای ملت ایران توهین می‌شد، بلکه عده‌ای مزدور وطن‌فروش با چرخاندن پرچم آنکارا و اقلیم بادکوبه در ورزشگاه تبریز دهن‌کجی آشکاری را به ملت ایران و تمامیت سرزمین‌مان روا داشتند. شوربختانه چنین رویه‌ای مسبوق به سابقه بوده و علیرغم تذکرات و فریادها و هشدارهای میهن‌گرایان، گویا گوش شنوایی در میان کاربه‌دستان و مسؤلین امر نبوده است.

در شرایطی که هر شهروند ایرانی با حداقل دانش در حوزه‌های سیاسی و تحرکات ژِئوپلتیکی همسایگان و دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به درستی به این مهم آگاه شده که هدف، ایجاد تفرقه و دشمنی میان آحاد ملت ایران و زمزمه جدا سازی و زمینه‌سازی برای چندپاره نمودن میهن عزیزمان است، چگونه است که متولیان امر تا به امروز کوچک‌ترین واکنش در خور و قاطعی نسبت به پدیده‌ی شوم تجزیه‌طلبی و به ویژه پان‌ترکیسم در کشور نداشته اند؟

چگونه باید باور کنیم که عده‌ای اراذل و اوباش بی‌وطن به راحتی توان آن را دارند که با خود مقادیر زیادی سنگ و پرچم بیگانه را به ورزشگاه برده و ضمن حمله وحشیانه به بازیگران تیم پرسپولیس، آن ژنده‌پاره‌های زشت را به نمایش گذاشته و در نهایت گستاخی شعارهای ایران‌ستیزانه سر دهند؟ مگر نه این است که بارها و بارها رسما ادعا کرده‌اید که اشراف کامل بر منتقدان و مخالفان نظام دارید؟ حال پاسخ اغماض حکومت نسبت به چنین اقداماتی چیست؟ آیا ایران و تمامیت سرزمینی آن برای شما در اولویت قرار ندارد؟

بعد از سه روز انتظار این بود که وزیر کشور نسبت به این تهدید امنیت ملی رسما در رسانه‌ها اعلام مواضع کرده و توضیح دهد نه اینکه استاندار منتخب از سوی ایشان در آذربایجان عنوان کند که ما هیچ تهدید امنیتی در این خصوص نداشتیم… .

این سخنان استاندار چه معنی می‌دهد؟ آیا توهین به ارزش‌های میهنی و تمامیت سرزمینی ایران و طرح شعارهای نفرت‌پراکنانه در ورزشگاه تبریز تهدید امنیتی نیست؟ اگر تهدید امنیتی نیست پس چیست؟ آیا آقای استاندار می‌داند که رسانه‌های اقلیم بادکوبه و آنکارا با چه اشتیاقی این رویداد ضد‌میهنی را در رسانه‌های خود پوشش داده‌اند؟

هم میهنان،
ما در جبهه‌ملی‌ایران(سامان‌ششم) ضمن محکوم کردن این رویداد ایران‌ستیزانه‌ی شوم، آن هم در شهر تبریز که به گواه تاریخ پرافتخار خود همواره در سخت‌ترین شرایط کنار دیگر هم‌میهنان خود بوده و به باوری، «مهین‌پرستی ایرانی لهجه‌ی آذری دارد»! هشدار می‌دهیم که مماشات نهادهای مسؤل با پدیده شوم پانترکیسم نه تنها نظام حاکم که کیان ملی ایران را به خطر خواهد انداخت.

از اینرو بایسته است ضمن در نظر گرفتن تنبیه شدید برای تیم تراکتور‌سازی و مدیران این تیم، ریشه‌های این رویداد ضد ملی در یک کار گروه بی‌طرف بررسی و رسما به اطلاع ملت ایران رسانیده شود.

بی‌گمان حاکمان نباید انتظار داشته باشند که در سکوت آنان ملت ایران و جوانان بیش از این دست روی دست گذاشته و نسبت به چنین رویه‌ی ایران‌ستیزانه‌ای بیش از این سکوت کنند و به عده‌ای اوباش وابسته به بیگانه، اجازه دهند موجب بدنامی آذربایجان، این سر ایران شوند.

جمهوری اسلامی به عنوان حاکم مستقر، موظف و مکلف به رعایت بایسته‌های حکمرانی در خصوص حفظ و پاسداری از تمامیت سرزمینی و ارزش‌های ملی است.
پاینده ایران‌
یاشاسین ایران‌

جبهه ملی ایران(سامان ششم)

یکم خرداد ۱۴۰۱