بازنشستگان و سالمندان را دریابید-جبهه ملی ایران – سامان ششم

۲۷ فروردین ۱۴۰۰   |  لینک کوتاه شده :

سالمندان از آسیب پذیرترین قشرهای جامعه هستند. حکومت‌های استبدادی معمولا کمترین توجه را به این قشر آسیب پذیر دارند. ذهنیت نانوشته اینست که این بخش جامعه به گونه‌ای سربار هستند، زیرا دیگر کار نمی‌کنند و سودی برای حکومت به بار نمی‌آوردند. این حکومت‌ها فراموش می‌کنند که این سالمندان بوده اند که جامعه را تا به اینجا رسانده‌اند، و بدون توجه و گرامیداشت آنان، جامعه انگیزه خود را از دست می‌دهد، زیرا آینده خود را همانند سالمندان تنها و فراموش شده و در ناتوانی و تنگدستی می‌بیند.
جمهوری اسلامی حتی از غارت صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی، بیمه درمانی خودداری نکرده، بطوریکه امروز بازنشستگان ما باید هر روز در خیابانها و جلوی ادارات دولتی به تظاهرات اعتراضی و تظلم‌خواهی بپردازند، چه رسد به خواست اصلاح پرداخت‌ها متناسب با تورم وحشتناکی که بیسوادی و فساد مالی حکومتی ایجاد کرده است.
ما در جبهه ملی ایران از همه خواست‌های هم میهنانان سالمند و بازنشسته و نیز هم میهنانی که بیکار شده‌اند یا توان کار ندارند پشتیبانی می‌کنیم و خواهان رسیدگی فوری و اضطراری به خواستهای آنان هستیم.
در ایران آینده، پس از گذر جمهوری اسلامی، هیچ سالمندی هرگز نیازمند دارو، درمان، سرپناه، خوراک، آموزش و وسایل تفریح و سرگرمی نخواهد بود. سالمندان به پاس خدماتشان به جامعه، گرامی‌ترین شهروندان بشمار خواهند آمد و احترام و فراهم آوری نیازهایشان از وظایف مهم دولت خواهد بود.

تهران -۲۳ فروردین ۱۴۰۰خ