آگاهینامه روابط‌عمومی جبهه‌ملی‌ایران سامان‌ششم در سوی استفاده از نام جبهه ملی ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱   |  لینک کوتاه شده :

هم‌میهنان

جبهه‌ملی سامان‌ششم در بدو اعلام موجودیت خود، رسما تاکید بر پیروی و باورمندی به منشور و اساسنامه‌ی جبهه ملی ایران (مصوب پلنوم ۸۲) داشته، اما شوربختانه اخیرا مشاهده شده است که یک جریان محفلی که به دلیل تخلفات بی‌شمار سازمانی مدتهاست با جبهه ملی ایران (سامان ششم) هیچ‌گونه ارتباط‌سازمانی و تشکیلاتی ندارد، در اقدام غیرسازمانی که تداعی‌گر بدیل‌سازی و موازی‌سازی نهاد های امنیتی می‌باشد، اقدام به برگزاری جلسات کلاب‌هاوس و مصاحبه‌های تلویزیونی خارج از ساختار سازمان کرده و با انتشار متن همراه با محتوای کنار گذاشتن هییت رهبری جبهه ملی ایران، به بهانه‌ی تشکیل کمیسیونی به نام کمیسیون سیاسی تخلف آشکار از اساس‌نامه نموده است.

نکته اینکه در شرایط کنونی، هیچ‌یک از عزیزان هییت رهبری از این سازمان استعفاء نداده و کناره‌گیری ننموده‌اند و اساسا در اساسنامه‌ی جبهه ملی ایران، چیزی به نام کمیسیون سیاسی وجود خارجی ندارد و این بدیل‌سازی‌ها صرفا جهت گمراه‌نمودن اذهان عمومی و علاقمندان به جبهه ملی ایران برای پیشبرد اهداف خاصی مدتهاست که در حال روی دادن است و تا تشکیل کنگره‌ی جبهه ملی ایران هیچ جریانی توان تغییر اساسنامه‌ی جبهه ملی ایران و یا سوءاستفاده از نام و برند جبهه‌ملی‌ایران سامان‌ششم را ندارد.

کسانی که خود را به صورت شعاری باورمند به اصول جبهه‌ملی‌ایران و آموزه‌های دکتر‌مصدق می‌دانند چگونه به خود اجازه می‌دهند که دست به چنین اعمال سخیفی بزنند؟

چگونه اشخاصی که کمترین وابستگی به جبهه ملی ایران و حتی جریان‌های سیاسی و مبارز کشور را ندارند می‌توانند جایگزین چهره‌های شاخص و مبارز هییت رهبری جبهه‌ملی‌ایران بشوند؟ از میان پنج‌تن اعلام‌شده در آن بیانیه کذایی، تنها دو تن از اعضاء رسمی و شناخته شده جبهه ملی ایران هستند.

حال چگونه می‌شود بر چنین محفل چندنفره نام  پُرافتخار جبهه ملی ایران نهاد که حتی به اساسنامه‌ی جبهه ملی ایران نیز خود را باورمند نمی‌داند؟ آیا جز این است که چنین بدیل‌سازی‌هایی برای پیش‌بُرد نهادها و مراکز قدرت صرفا می‌تواند بوده باشد؟

آنهایی که با جریان‌های تجزیه‌طلب ایرانستیز هم‌نشین هستند و یا خط مشی سیاسی آنها از سوی سلطنت‌طلبان تعیین می‌شود و حتی با مهره‌های شناسنامه‌دار رژیم در ارتباط هستند چگونه به خود جرات می‌دهند که نام جبهه ملی ایران را بیش از این آلوده به ندانم‌کاریهای خود کرده و زیر پرچم جبهه ملی ایران بزرگترین ضربات را بر پیکره نحیف این سازمان که زیر ضرب نهادهای امنیتی رژیم است بزنند؟ آیا به کارنامه چهل‌ساله خود در فضای سیاسی ایران نگریسته‌اند؟ آیا هنوز باور نکرده‌اند که با این اقدامات نادرست خود عملا مبدل به چهره‌ای منزوی و مطرود شده‌اند؟ به گونه‌ای که عملا حنای آنها حتی برای نزدیکانشان نیز دیگر رنگی ندارد.

لذا جبهه ملی ایران(سامان ششم) شدیدا به عواقب چنین اقداماتی به پروژه‌بگیران مراکز قدرت هشدار داده و اعلام می‌دارد که در صورت لزوم و با استمرار چنین رویه‌ای از سوی این محفل اقلیتی، ناچار خواهد شد دست به افشاءگری گسترده رسانه‌ای زده تا ملت ایران و همچنین علاقمندان و هموندان جبهه ملی ایران با ماهیت این اشخاص بیش از گذشته آشنا شوند.
از گروه‌ها و کانال‌ها و رسانه‌های جمهوری‌خواه و دموکرات تقاضا داریم که اخبار و اطلاعات سامان ششم را صرفا از کانال‌ها و گروه‌ها و تارنمای رسمی و معرفی‌شده جبهه‌ملی‌ایران سامان‌ششم دریافت کرده و بازنشر نمایند.

پاینده ایران

روابط‌عمومی جبهه‌ملی‌ایران
سامان‌ششم ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱